Ministar prosvjete mr Predrag Bošković učestvovao je danas na Miločerskom razvojnom forumu u okviru Panela na temu „Obrazovanje za održivi razvoj“, u Hotelu “Grand” na Cetinju.
Pored ministra Boškovića na panelu na temu obrazovanja za održivi razvoj učestvovali su i prof. dr Atanas Kočov, Metalurški fakultet, Univerzitet u Skoplju, Zoja Bojanić-Lalović,direktorica JU Gimnazija „Slobodan Škerović“ u Podgorici, prof. dr Virginijus Kundrotas, Baltička asocijacija za razvoj menadžmenta i prof. dr Sanja Ivanović, dekanica, Politehnika, UDG.
Ministar Bošković je održivo obrazovanje objasnio kao proces učenja koji pomaže da steknemo znanje koje će nam koristiti u budućnosti, prilikom donošenja važnih odluka, što je ujedno ono što Crnoj Gori treba kako bi društvo postalo zdravije i naprednije. Procesi učenja u ovom regionu još uvijek nose stege socijalističkog obrazovanja što je uočljivo u poređenju sa razvijenim zemljama, rekao je Bošković. On je kao primjer za to naveo predškolsko obrazovanje, koje je počelo da se primjenjuje u razvijenim zemljama mnogo ranije nego kod nas isa mnogo većim obuhvatom djece, navodeći da su istraživanja pokazala da su djeca koja ga pohađaju naprednija od djece koja nijesu pohađala ovaj nivo obrazovanja. Ministar Bošković je istakao da je Ministarstvo u ovom pogledu preduzelo brojne aktivnosti i da su rezultati sve bolji, što potvrđuje i povećanje broja djece u predškolskom obrazovanju.
Kada je riječ o osnovnom obrazovanju, ministar smatra da je ono preširoko postavljeno i nije bazirano na razumijevanju nego na taloženju informacija i upravo to vidi kao problem na čijem prevazilaženju se sada radi i radiće se i u budućnosti. Kada se ove stvari riješe, onda možemo govoriti o obrazovanju za održivi razvoj, zaključio je Bošković.
Ministar se osvrnuo i na srednje obrazovanje u kojem kao najveći problem vidi srednje stručno obrazovanje koje karakteriše slaba saradnja sa privrednom zajednicom, koja treba da pruži podršku učenicima u dualnom obrazuju stvarajućim uslove da tri dana provedu u učionici, a dva na praksi kod privrednih subjekata. On je istakao da je pitanje srednjeg stručnog obrazovanje jedno od prioriteta Ministarstva i da očekuje saradnji i podršku privredne zajednice u procesu unapređenja ovog nivoa obrazovanja.
Ministar Bošković je izrazio uvjerenje da je Crna Gorana dobrom putu da prevaziđe ove nedostatke i nastavi odlučnim korakom ka obrazovanju za održivi razvoj.
Prof. dr Atanas Kočov saMetalurškog fakulteta, Univerziteta u Skoplju rekao je da su dvije ključne oblasti za održivi razvojedukacija i nove tehnologije. On je govorio o važnosti povezivanja akademske zajednice i industrije na Balkanu i važnosti ulaganja u obrazovanje.
Direktorica JU Gimnazija „Slobodan Škerović“ Zoja Bojanić-Lalović je rekla da je u Programza gimnaziju uključen sadržaj održivog razvoja kroz međupredmetnu oblast „Obrazovanje za održivi razvoj“. Ona je rekla da svaki profesor treba da se zapita da li svoje učenike osposobljava samo za školu ili i za život. Ona je takođe naglasila važnost multidisciplinarnog pristupai razvijanje sposobnosti kritičkog razmišljanja, analize i sinteze, sposobnosti suočavanja sa problemima i rješavanja istih kako bismo stvorili mlade ljude sa kompetencijama neophodnim za održivu budućnost.
Prof. dr Sanja Ivanović, dekanica Fakulteta zapolitehniku Univerziteta Donja Gorica govorila je o uticaju inženjerske profesije i savremenih tehnologija na održivi razvoj. Naime, obrazovanje ovog kadra je od velike važnosti jer kanališe pravac uticaja novih tehnologija koji može biti i pozitivan i negativan. Ona je naglasila važnost stvaranja „mislećeg studenta“ koji će obrazovanje iskoristiti, a ne samo gomilati informacije. Srž ovakvog znanja je u zastupljenosti bazičnih predmeta poput matematike, fizike, biologije.
Miločerski razvojni forum održava se 12, 13.i 14. septembra 2016. godineu organizaciji Društva ekonomista i menadžera Crne Gore.