
Istraživanje, sprovedeno na Univerzitetu Zapadne Australije i drugim institucijama, pokazalo je jasnu vezu između neredovnog doručka i lošijih rezultata u školi.
Rezultati su objavljeni u naučnom časopisu „Public Health Nutrition“ – (PHN).
U studiji je učestvovalo 28.651 učenika iz južne Australije uzrasta od osam do 16 godina. Naučnici su analizirali njihove navike u ishrani i uporedili ih sa rezultatima nacionalnih NAPLAN testova.
Rezultati su pokazali zabrinjavajući trend: 57,6 odsto učenika preskače doručak bar jednom do šest puta nedeljno, dok 10,1 odsto uopšte ne doručkuje.
Ova grupa učenika je imala značajno veće šanse da postigne rezultate ispod nacionalnih standarda u svih pet kategorija testa.
Razlozi za preskakanje doručka su različiti. Neka djeca dolaze iz porodica sa ograničenim finansijskim sredstvima i jednostavno nemaju pristup kvalitetnoj ishrani kod kuće. Drugi razlog može biti naporan jutarnji raspored koji ostavlja djeci bez vremena za obrok prije škole. Tinejdžeri, posebno adolescentkinje, često preskaču doručak zbog zabrinutosti oko težine i izgleda, što može dovesti do loših navika u ishrani i dugoročnih zdravstvenih posljedica.
Stručnjaci ističu da su programi doručka u školi efikasan način da se učenicima obezbijedi pravilna ishrana. Ovakvi programi mogu pomoći djeci koja nemaju pristup zdravim obrocima kod kuće i obezbijediti bolju koncentraciju i kognitivne funkcije tokom časa.
Naučnici planiraju dalja istraživanja kako bi detaljnije razumjeli razloge za preskakanje doručka i razvili strategije za poboljšanje navika u ishrani učenika, prenosi Index.hr.