Porto Novi
DRUŠTVO PREPORUKA

PAVLE POPOVIĆ SAM OSVOJIO GARAČ: U povratku se zaglavio među gredama, mladića spasili mještani

Sedamnaestogodišnji Pavle Popović iz Danilovgrada nedavno se otisnuo u avanturu osvajanja Garča, sam, bez potrebne opreme i znanja porodice. U ovoj namjeri je i uspio, ali je pri povratku doživio i neprijatno iskustvo kada se zaglavio među gredama.

Kao veliki ljubitelj prirode, planina i kanjona, Pavle je posljednjeg dana novembra odlučio da sam krene u pohod osvajanja Garča, planine koja je poznata kao “Crnogoski Kilimandžaro”. Znajući da bi se roditelji protivili ovoj odluci, procijenio je da je najbolje da im o tome ništa ne govori.

Pogled na vrh Garča

-Na samu ideju sam došao još mnogo ranije, jer sam od malena zavolio prirodu, osvajanje vrhova planina i brda, izlete u prirodu i šetnje po šumama i kanjonima. Ipak, odlučio sam da porodici ne govorim ništa o ovoj ideji, već da odem sam, jer sam znao da bi se roditelji suprostavili tome i ne bi me podržali u mom naumu – kazao je Pavle za MNE magazin.

Nakon što se uspeo na Garač, javio se porodici i obavijestio ih o svom poduhvatu, te im saopštio da se spušta južnom stranom, koja mu je bila nepoznata. Prilikom spuštanja, zaglavio se među kamenim gredama.

-Zbog brzopletosti i nepromišljenosti odlučio sam da se spustim južnom stranom koja mi je bila nepoznata. Nakon većeg dijela staze, koja je puna oštrog i šiljatog kamenja, isušenog drveća i strmih padina, na nekih 200 metara od puta našao sam se u ćorsokaku iz kojeg nisam vidio pravu stazu. Zbog neodlučnosti, zapao sam između dvije kamene grede koje nisam mogao preskočiti, a ispred mene se nalazio gust šipak koji takođe nije mogao da se pređe. Dozivao sam upomoć, pa su me čuli okolni mještani, porodica Raičević, koji su došli do mene, izvukli me, i onda smo se zajedno spustili. Sve vrijeme sam pokušavao da telefonom zovnem roditelje, ali nije bilo dometa, dok na kraju oni mene nisu pozvali – objasnio je Pavle šta se dogodilo.

Pogled sa Veljeg Garča

Sada, nakon što je jasno sagledao situaciju, ističe da je poslije svega mnogo svjesniji opasnosti u koju se našao, kao i onih koje su mogle da mu se dogode.

-Ovo iskustvo je s jedne strane bilo lijepo – osjećao sam se veličanstveno kada sam se popeo na vrh, pun nekog pozitivnog straha zbog visine, pogleda i ljepote prirode. Ipak, na kraju je bilo i vrlo opasno, tako da ću u buduće praviti bolje procjene prilikom kretanja u nove poduhvate. Moja poruka je da svako treba da radi stvari po svojoj savjesti, ali uz uvažavanje dobrih savjeta roditelja – poručio je Pavle.

Prema riječima oca mladića, Gorana Popovića, Pavle je bez njegovog znanja u ranim jutarnjim satima otišao sam u osvajanje vrha Veljeg Garča. Otišao je bez neophodne opreme, u patikama i dukserici, rekavši ocu da ide voziti biciklo do Zagarča i nazad.

Mjesto gdje se Pavle zaglavio među gredama

-Promijenivši maršrutu koju mi je rekao, pristupio je davno isplaniranoj da se sam uspne na vrh Garča, došao  u Zagredu i tu ostavio biciklo. Preko Dolova se uspeo na prvi vrh Veljeg Garča, a zatim odabrao da se spusti suprotnom stranom. Javio mi se telefonom u poslijepodnevnim satima i rekao mi je da je započeo spuštanje sa vrha Garča, i da ide južnom stranom koja je vrlo opasna. Zabrinuo sam se jer znam da je ta strana puna uvala, greda i da je to za njega nepoznat teren. Rekao sam mu da bude jako oprezan, i da mi se javlja.  Odahnuo sam kada mi je javio da je blizu glavnog puta – kazao je Goran Popović za MNE magazin.

Međutim, nedugo nakon toga, čuo se sa Pavlem koji mu je rekao da je upao među grede, i da ne može sam da se izvuče. Zahvaljujući porodici Raičević, koja je pomogla mladiću, ovaj događaj imao je srećan epilog.

-Odmah sam obavijestio policiju i vatrogasnu službu. Velika sreća što je porodica Raičević čula njegovo dozivanje i izvukla ga na put. Dugujemo im veliku zahvalnost – kazao je Goran.

Fotografija sa porodicom Raičević, nakon spasavanja Pavla

Kako je dodao, Pavle je kasnije, razmišljajući o svemu, shvatio kakve su sve mnogo ozbiljnije nezgode mogle da mu se dogode tokom ovog poduhvata.

-I ranije sam razgovarao sa djecom o ovim stvarima, ali to su te godine kada roditeljska priča ne dopire baš do njih, oni vole da se sa životom suoče sami, što ako dovodi do ovakvih nepromišljenosti, može dovesti i do ozbiljnih posljedica – kazao je Goran, dodajući da je srećan kako se sve završilo.