MAGAZIN PREPORUKA

NA POVRŠINI MSS: Pronađena bakterija koja nije sa Zemlje

FOTO: WIKIPEDIA

Naučna fantastika nas je naučila da očekujemo da prvi kontakt sa vanzemaljcima bude važan trenutak u našem životu – možda ćemo otkriti radio signale iz druge civilizacije ili će stići svemirski brod iz daleke galaksije. Stvarnost je, međutim, nešto manje uzbudljiva i naučnici već dugo očekuju da će otkriće prvog vanzemljaskog života biti na mikroskopskom nivou. Iz Ruske svemirske agencije odnedavno tvrde da su možda upravo naletjeli na nešto takvo, nešto što im je bilo pred očima cijelo vrijeme.

Ruski astronauti su, na uzorku skupljenom na površini Međunarodne svemirske stanice, identifikovali malu bakteriju. Uvjereni su da organizmi ne dolaze sa naše planete. Potvrdi li se ovo otkriće, to će biti prvi konkretni dokaz o postojanju vanzemaljskog života. I to je velika stvar. Uzorci su skupljeni prije više godina i očito su naučnici previdjeli da sadrže bakterije koje možda dolaze iz svemira.

Ruski astronaut Anton Shkaplerov objašnjava da su bakterije stigle iz svemira i naselile se na vanjskim površinama. Proučavaju se i, za sada, izgleda da ne predstavljaju nikakvu opasnost. Osim ovih bakterija za koje se misli da imaju drugačije porijeklo, na uzorku se nalaze i druge bakterije, porijekla sa Zemlje. Svemirski vakuum nije područje u kojem je lako preživjeti, stoga je impresivno da intenzivne fluktuacije temperatura nijesu ubile bakterije. Nije poznato kako su naučnici uspjeli da identifikuju ove bakterije i razlikuju od zemaljskih koje se nalaze na istom štapiću.

Bakterije su donesene na Zemlju i sada se proučavaju, a Rusi poručuju da ih ne smatraju opasnima. Nijesu ni znali za prisustvo ovih bakterija dok su uzorke vraćali kući na detaljnije proučavanje. Otkriće će sigurno pobuditi veliki naučni interes i nadamo se da neće biti kao u filmovima naučne fantastike, kad bakterija postane opasna i dovede do uništenja naše planete za samo nekoliko nedjelja.

Izvor: telegram.hr