ART ART_IZDVOJENO

FILMSKI KRITIČARI ,,GARDIJANA” ODABRALI: Najbolji filmovi ovog mjeseca (video)

Filmski kritičari ,,Gardijana” izdvojili su nekoliko filmova koje vrijedi pogledati ove jeseni.

Everest

Datum prikazivanja: Velika Britanija i SAD 18. septembar

Da li ,,Everest” može biti ovogodišnji ,,Gravity”? 3D avanturistički triler koji je postavljen ne u svemiru već na stvarnoj planini? Film je zasnovan na stvarnoj nesreći 1996. godine kada se pokušaj da se popnu na planinu Everest završio katastrofalnim posljedicama. Ostvarenje britanskih scenarista Vilijama Nikolsona i Sajmona Bjufoja, uz režisersku palicu Baltazara Kormakura prikazuje očajničke napore dvije grupe da prežive. Grupe predvode likovi koje tumače Džejk Džilenhol i Džejson Klark. Izgleda obećavajuće i kao da će nadmašiti dokumentarni film ,,Touching the void”.

Life

Datum prikazivanja: Velika Britanija 25. septembar, SAD 4. decembar

Intrigantna karijera režisera Antona Korbejna nakon ,,Control” nastavlja se nekonvencionalno poslije trilera ,,The American” i ,,A Most Wanted Man” biografskom dramom iz pedesetih. U središtu je prijateljstvo između Džejmsa Dina i fotoreportera ,,Life”-a Denisa Stoka. Dina tumači Dane DeHan, a Stoka Robert Patinson. Din i Stok u filmu putuju Amerikom. DeHan i Patinson čine obećavajući dvojac svojim ulogama u ovom ostvarenju.

Mia Madre

Datum prikazivanja: Velika Britanija 25. septembar

Veliki italijanski autor Nani Moreti ušao je ponovo u ritam sa novim filmom u svom karakteristično razigranom, samo-referentnom stilu. Ovo je njegovo najbolje ostvarenje nakon nekoliko godina: toplo, dovitljivo, zavodljiv film o bioskopu, porodičnim vezama i važnosti toga kako uživati u životu. Film govori o uglednoj režiserki Margeriti koju tumači Margerita Baj. Nju muči temperamentna i razmažena američka zvijezda koju duhovito portretiše Džon Turturo. Ona iskušava krizu kada joj se majka razboli, pa mora nakratko da se preseli u porodičnu kuću. Pametan film u kojem ćete uživati.

The Martian

Datum prikazivanja: Velika Britanija 30. septembar, SAD 2. oktobar

Posljednji projekat Ridlija Skota čija je radnja smještena u svemiru bio je osrednji ,,Prometheus”. Nepoljuljan neuspjehom vraća se adaptacijom hit knjige Endija Vira. Razapet između sličnosti sa ostvarenjima ,,Gravity” i ,,Cast away”, ovaj film govori o astronautu koji je zalutao na Mars i koji mora upotrebiti genijalnost kako bi preživio. Glavnu ulogu tumači Met Dejmon, a jednako je impresivna i sporedna glumačka ekipa – Džesika Čestejn, Čivetel Edžiofor, Kristen Vig i Džef Denijels. Svjetska premijera biće na filmskom festivalu u Torontu gdje se očekuje da će ekipa uzeti nagrade u nekoliko kategorija.

The Intern

Datum prikazivanja: Velika Britanija 2. oktobar, SAD 25. septembar

En Hatavej iz ostvarenja ,,The Devil Wears Prada” sada je promovisana u direktorku onlajn modne kompanije u novoj komediji veteranke na polju režije Nensi Mejers. Novi ,,klinac” u kompaniji je 70-godišnji pripravnik kojeg tumači Robert de Niro. Rene Ruso tumači maserku u kancelariji (samo u Americi!). De Niro podsjeća mlade koje su to vrijednosti koje su prave poput neodustajanja od principa ili kako uvući košulju u pantalone.

Sicario

Datum prikazivanja: UK 8 October, US 18 September

Čini se da je režiser Denis Vilnev skinuo krunu Majklu Manu. Prikazuje brutalne scene, često i vrlo uzbudljive u kojima Emili Blant dosta iznenađujuće sebe postavlja kao odličnu akcionu heroinu. Tumači FBI agentkinju koja se nađe na prednjem frontu u ratu meksičkog narko kartela uz muške kolege koje igraju Džoš Brolin i Benisio del Toro. Malo po malo, ona otkriva da su ciljevi cijelo vrijeme bili skrivani od nje. Napeti akcioni triler.

The Walk

Datum prikazivanja: SAD 30. septembar, Velika Britanija 9. oktobar

Prije pet godina Džejms Marš osvojio je oskara za najbolji dokumentarni film ,,Man on wire” o Filipu Ptiju koji prkosi smrti hodajući ilegalno na užetu između dva tornja Svjetskog trgovinskog centra 1974. godine. Robert Zemekis nada se oskaru za fiktivno prepričavanje tog događaja u kojem glavnu ulogu tumači Džozef Gordon Levit i koje je snimano u vrtoglavoj 3D tehnici.

Izvor: Guardian

kud duga